Målsättning!

Vi var några som hösten 2010 kände att det var dags att åter dra igång en förening för Bluesmusik i Södertälje.

Målsättningen är att arrangera spelningar i egen regi med framför allt lokala band men också att arrangera större arrangemang tillsammans med kommunen, ABF Södertälje-Nykvarn samt andra lokala sponsorer.
Föreningen ska verka för att ge framför allt unga musiker med Jazz och/eller bluesinriktning en chans att spela inför publik. Även annan musik inom rootmusiken är intressant.

Ju fler medlemmar vi blir, desto bättre spelningar kan vi ordna! Som medlem får man också rabatt på föreningens spelningar.

Besök gärna hemsidan ofta, för där kommer datum, platser och program för våra evenemang att publiceras, där medlemmar självklart kommer att få förtur om det blir begränsat antal platser!